fredag 26 februari 2010

En lista vill jag skriva

för det var länge sedan. Och då kom jag att tänka på saker som jag har svårt för. Saker jag kom på så här i all hast är:

Höger och vänster. Det kan jag men blir blockerad om jag ska säga det fort.

Väderstreck. Har ingen aning och beundrar såna som kan enormt mkt.

Kompasser. Fast man gick igenom i skolan en miljon gånger så var det lika svårt.

Vad som är proteiner, kolhydrater och vad finns det mer?? Jag tycker att det är så svårt att lära sig vad som är vad.

Min nya mobiltelefon. Jag gäspar när någon försöker förklara hur den funkar. Har ärvt min dotters. Min gamla ofinessiga gick sönder.

Planera.

Städa.

Bestämma sig.

Jag tänker att så här är det nog för dom flesta att man har svårt för vissa saker och väldigt lätt för andra. Till exempel min man som är en sån där kalenderbitare vet fortfarande inte som 42 åring vad som är ögonfrans och vad som är ögonbryn. Och det går ju i arv för det tycker vår 12 åring också är hel svårt. Få se vad heter det här nu, säger han och pekar på ögonbrynet.

1 kommentar:

Familjen Tapper-Kaller sa...

Om ni ska gå på bio i helgen röstar jag för "Till vildingarnas land".
Den där köttbullefilmen tror jag är en sådan där hysteriskt stressig film, men jag vet inte. Jag har väldigt svårt för tecknad film när det blir som en galen action film.

Hur som helst hoppas jag att ni får en bra helg!

Kram, Karin