torsdag 20 maj 2010

En liten vecka med mycket innehåll

Det finns inte riktigt ord för hur hysterisk den här veckan varit. Varje kväll, fast inte måndag som barnen korrekt påpekade, har jag stått vid fotbollsplanen och Majken och Ester har då vägrat sitta i vagnen. Dom har då krupit runt bland barr, stenar, kottar, grus och annat och dom har provdruckit varenda vattenflaska dom hittat.

Min man var först bortrest och idag sprang han ett lopp. Och idag hade sonen träning och samtidigt var det möte på skolan för klassföräldrarna och det är vi det. Och då fick Majken och Ester gå på möte också. Dom smulade smörgåsrån, skrek lite och drack morotssaft. Dom skötte sig faktiskt bra. Och söta var dom. Och en sko hade Ester på en fot. Mina barn är ungefär lika struliga som jag. Och vad annat kan man vänta sig. Egentligen.

Sen när vi kom hem så var mannen fortfarande på det där loppet och två av barnen var hejarklack och en var hos en kompis så det var jag , bäbisarna och en åttaåring hemma. Åttaåringen busade med Majken och Ester som hade så kul så dom började gå, båda två. Dom gick på rad som två zombies, ni vet så där stelt och hackigt, i hallen. Vi försökte fota men just då satte dom sig.

Men efter den här veckan så var jag värd att få se dom gå. Det var en helt fantastisk syn.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hur går det med hårlössen?

Å, så mysigt att de går, tills de börjar springa åt varsitt håll!
/ U

Familjen Tapper-Kaller sa...

Grattis till de nya gåingarna!
Och grattis till Majken på namnsdagen i onsdags!
Hoppas att de inte blir lika livsfarliga och snabba som min lilla filur. Har ni staket?
Hoppas att helgen blir lugn efter den fullspäckade veckan.
KRAM!

Anonym sa...

Härligt, tänker på Mamma Mu låten; "när en baby börjar gå börjar gå börjar gå, vill den bara hålla på hålla på hålla på..."
Skruttan är på G, fyra småsmå steg som mest :)

Maria sa...

Hej U
Kammen var fantastisk men nu kliar sig barnen igen så vi har kammat på nytt. Dom kanske bor här för gott. kram

hej karin
nej vi har inget staket som täcker alla farliga ställen. bara ett halvt. det måste vi ordna kram