lördag 1 maj 2010

Den finaste dagen

Ibland är livet konstigt som då när den finaste dagen blir den som Ester får magsjuka på. Jag är bara lugn och trivs med att göra ingenting. Och när jag stod i duschen idag så blev det plötsligt så fint med ljuset som sökte sig genom fönstret. Ett speciellt sken. Jag blev alldeles lugn och ljuset kändes både bekant och nytt.

Till middag så åt vi indisk mat. Vi gjorde tandoorikyckling och en spenaträtt med ost i. Barnen gillade och vi stora och så kom flickorna på att vi kan ha teman på lördagar med mat från olika länder. Åh så kul kände jag direkt. Jag fick använda alla möjliga kryddburkar som nästan bara ligger i lådan och aldrig blir använda.

Fler såna här fina dagar till familjen och jag orkar.

1 kommentar:

Jonglören sa...

Oj då. 6 barn. Har en liten fråga till dig. Kanske lite dum och kanske lite privat. Hur "bor" man med så många barn? - Har ni ett så stort hus så att alla har varsitt rum eller får de dela rum? Jag har tre barn...är inte helt avig till 4...men redan nu har vi inte tillräckligt med sovrum.