fredag 30 april 2010

Om sånt som inte är så roligt

Igår hade vi en hemsk kväll. KONFLIKTER. Vill bara säga det så ingen tror att vi inte gör det. Det gör vi ofta: Har konflikter. Och idag när jag bad min 12-åring städa hallen så sa han att jag trycker ner honom och tog sig för bröstet. Och nu säger han att han får ångest om han inte hittar sin strumpa. Fast nu skojar han och det gjorde han inte när jag bad honom städa hallen. Först bad jag honom snällt, sen inte så snällt. Så lite var mitt fel och faktiskt lite hans. Han har glömt att hjälpa till dom sista veckorna. Fast samtidigt så blir man glad när han är mysig och har tid att vara hemma med oss och så vill man inte tjata. Men så kommer det en dag när man tycker att nu får han väl ta och göra någonting. Storkillen.

JA jag skulle bara säga det att konflikter har vi gott om. Och en sak till är att vi inte kan fira valborg. Det blev tacos och talang på TV:n. Jag vill ju stå vid en majbrasa som när jag var liten. men år blev det inte heller. Majken och Ester var trötta och ville sova. Så blev det.

2 kommentarer:

Familjen Tapper-Kaller sa...

Vi firade inte så värst mycket valborg vi heller. Jag försökte laga festlig mat och så, men jag var själv så trött. Kommer knappt ihåg hur det smakade. Somnade vid nio. Alltså ingen brasa.
Fast jag kommer ihåg hur härligt det var med brasan när man var liten.
Kram

Anonym sa...

Det var länge sedan som jag skrev till dig Maria men det betyder INTE att jag inte läser din blogg. Jag går varje dag och kollar om du skrivit något. Det gör min syster med, hon har t.o.m tipsat sitt barnbarn Matilda 15 år så det brukar säga till varandra Har du läst Marias rum idag? Och sedan kommentarer det med utrop som det var sååå roligt,,,det var såååå känslosamt o.s.v beroende på vad du skrivit) berättade hon för mig.

Så du skall veta Maria att din blogg är såååå välbesökt
kram från Gunnel