måndag 19 april 2010

Det är i köket allt händer








Verkligen allt händer i köket. Jag tänker att vi borde ha ett enormt kök och allt annat kan vara ganska lite. Majken och Ester jobbar med maskinen och porslinet. Eller sitter på bordet och lever farligt.Utanför fönstret försökte jag fota en fågel som verkar bo i holken. Det gick inte bra. Ernst läser och tokar sig. Glaskulan som fortfarande är hel hänger i fönstret. Min man drömmer om att få städa någonting. Jag lovar att det är det han drömmer om när han står där. Få se nu ska jag kanske städa bilen eller köra skräp? Han tänker inte alltid på sånt men just nu är han i en period när han gör det väldigt ofta. Jag blir så trött när han säger sånt. Och häromdagen sa han också något ännu tråkigare att bilen måste servas. Dyrt, dyrt. Vill hellre köpa nya utemöbler. Våra sitter knappt ihop.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du känner mig du, fattas bara annat. Till helgen blir det återvinningen med halva källaren.

Sopgubben.

Pia sa...

=) Vi behöver eg inte heller ngt mer rum än köket. Och jag blir oxå lite trött när mannen är på det humöret. Men ibland är det jag som är det.

Ha det gott!