söndag 4 april 2010

Hallen



Vi har för litet hus, tycker vi och framförallt för liten hall. Yttepytteliten. SÅ har vi stökigt och bökigt och för mycket grejer och grejer på fel ställen och grejer som vi inte hittar. Så idag så behövde vi hitta överdragsbyxor, men inga täckbyxor. Var är dom? Det slutade med att vi hällde ut allt på golvet för då kanske något skulle dyka upp. Något dök upp, faktiskt en hel del men inte det vi sökte. I mitt i detta satte sig Majken och Ester. Och Ester bajsade lite eller mycket. Min Signe sa: Det här är livet och höll för näsan. Och då blev allt så gulligt. Och så hittade vi ju fina blommiga mössan som jag gillar och som bäbisarna kan ha snart. Bara våren kommer. Om den kommer.

4 kommentarer:

Familjen Tapper-Kaller sa...

"Titta, lika stökigt som i vår hall!", sa Majken när hon såg den här bilden.
Ja, och jag kan bara hålla med - jag känner igen mig. Verkligen.

Anonym sa...

Vi har värkligen för liten hall!
Ella

Maria sa...

Hej Karin
Jag blir nästan glad att någon har det lika stökigt. Vi är stökfamiljen nummer ett annars här bland alla vi känner. Önskar ibland, ganska ofta, att jag skulle hitta saker lite lättare.

Hej Ella
JA det får vi göra något åt. NU. Snart. Eller hur då???
Kramisar

Lova sa...

Vad söta! :-)
Nu är Ella och Bengt här. Det är JÄTTEkul!
Kram! /lova