onsdag 28 april 2010

Glömt

Jag hinner inte med. Men skriver ändå lite. En sak som hände igår just för att vi inte hinner med var att när jag kom till musikskolan på tisdagkväll med mina åttaåringar och mina ettåringar så spillde Ernst först ut kaffe på sig själv fast det hade inte något att göra med att vi inte hinner med. Det hände bara. Och det var ju en olyckshändelse. Men inte hade vi några extrakläder med oss. Det var länge sedan jag hade det till mina stora barn. Han blev ledsen men fick köpa en godis och då blev han gladare. När jag sedan skulle klä av Majken och Ester overallerna så upptäckte jag att Ester inte hade några byxor på sig. Bara tygblöjan under overallen. Jag blev generad och klädde inte av henne overallen på hela tiden. Det var min man som klätt på henne och jag bara kände att nu är det lite för mycket. Lite för mycket. Och Majken och Ester vill inte följa med på musikskolan på tisdagkvällar. Dom skriker oftast på slutet och jag svettas. Nästa termin får inte ridningen och fiolen vara på samma kväll.

Ja och så hade jag ju inga extrakläder till bäbisarna heller. Och inte hissnyckeln hade jag med mig. Och musikskolan är flera trappor upp. Det var inte vår kväll igår.

1 kommentar:

Pia sa...

Ibland bara är det såna där dagar. Tur att det också är andra slags dagar.

En byxa mer eller mindre spelar ju eg inte så stor roll, men just då så gör det ju det.

Det kommer lugnare tider!