lördag 24 april 2010

Skräpet borta

Vi kan andas ut nu för min man har äntligen fått slänga skräp. Hela garaget tömde han. Skäms-garaget som varit fullt av allt mellan himmel och jord. Var tvungen att gå ut och kolla vad han slängde efter ett tag för jag blev lite orolig. Han fick i alla fall inte ta min fina trähäst som i och för sig tappat huvudet. Den ska limmas en dag. Vilken dag som helst. Kanske.

Majken och Ester blev vaccinerade i förrgår och mådde inte bra efteråt. Sov inte och skrek. Det blev en speciell natt. Riktigt så lite sömn är vi inte vana vid. Vi började fundera på om tvillingar verkligen ska vaccineras samma dag, men annars hade det blivit två dåliga dagar.

Vi har fått en ny BVC-sköterska för den förra har gått i pension. Vi var där tillsammans jag och min man och han reagerade lite över hur hon var och det gjorde inte jag förrän han sa något om det hemma. Det blev faktiskt lite som ett förhör. Äter dom grönsaker? Borstar ni tänderna? Och när hon frågade om borstningen så passade jag på att fråga om det som bekymrar oss ganska mycket nämligen att Ester biter Majken hårt och ofta. Men då svarade hon inte för då pratade hon om tandborstning och då var det det vi skulle prata om. Så på slutet så tänkte jag att jag faktiskt fortfarande ville prata om dom där bitningarna och då svarade hon. En sak som hände och som jag reagerade på direkt var när Majken skrek när hon fått sin andra spruta och jag skulle precis vända henne mot mig och trösta henne, men precis innan jag vänder henne mot mig så säger sköterskan: Vänd henne mot dig. Jag blev lite förvånad. Sa inget, men efteråt så kändes just den repliken lite onödig. Men det är väl ett svårt jobb. Att liksom ta reda på om det faktiskt inte står rätt till som förstås är en viktig uppgift. Och att få med alla nödvändigheter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har de reagerat mot de tidigare sprutorna också? För jag har hört många barn som reagerat på just 1-årssprutan. Skruttan har nämligen inte reagerat alls på de andra, men kanske det blir så nu?

Maria sa...

Hej Soffy
Ester reagerade mot dom tidigare sprutorna men inte Majken så mycket. Nu reagerade båda. Men det kan ju gå bra också. Hoppas!!!