torsdag 29 april 2010

Lovar mig själv

att vi ska skaffa nya trädgårdsmöbler i sommar. Sitter här och är missnöjd. Lite ensam och missnöjd. Drabbas lite nu och då av såna här känslor. Liksom bara kryper i kroppen. Drömmer om vackert. Inte om gammal disk och smutsiga kläder. Utan om vackert. Och därför måste jag köpa nya trädgårdsmöbler så att jag ska vilja sitta där hela sommaren och äta. Vi måste gå genom hela huset med maten, porslinet om vi ska äta ute och förra sommaren så gjorde vi inte det. Vi bara inte orkade. Majken och Ester var pyttesmå och vi bara inte orkade bära hit och dit. Dom stora barnen tyckte det var tråkigt. Men i år så ska vi sluta lata oss och äta där om vi bara köper några möbler som inte har tappat färgen och skruvarna och som är fina. Och dom får inte vara av plast.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det tycker jag att ni ska göra, det är lite livskvalitet i bra utemöbler, för mig i alla fall! Det är ju ruskigt dyrt så det är väl därför man drar sig för att investera i det vackra av trä! MEN om man är en sommarälskare(som jag) och vill njuta (som jag) och tycker sommaren i Västerbotten är smärtsamt kort(som jag tycker!) så behöver man vår- och sommarmöbler! Åk och köp!

Kram / E

Michaela sa...

Hej, jag tycker också som Maria som kommenterade förra inlägget. Din blogg skulle bli en jättefin, tänkvärd, klok och rolig bok! Glad valborg önskar Michaela från Vasa

Maria sa...

Hej E
Nu har jag letat. Och det är verkligen dyrt och för litet och för fult. Men så tänkte jag idag att vi kanske kan köpa ett lite för litet bord och trycka ihop oss och så kan vi komplettera sen. Ja den är för kort - sommaren. Jag inser det nu som snart 40-åring.
Kram Maria

Hej Michaela
Tack snälla du. Jag blir ju så glad och känner mig så uppmuntrad. Glad valborg!!!