lördag 3 april 2010

Godis, tårta och lite mat

Jag tror att vi måste ha godisuppehåll nu. Ett långt. Vi har ätit godis hela tiden dom sista dagarna. Vi åt lammkött, rotfruktsgratäng och god sallad till middag, men barnen åt jätte fort för dom skulle äta godis. Igen. Idag hade vi ett litet Majken och Esterfika med två familjer. Och tårta igen. Så vi har ju inte bara ätit godis utan tårta också några gånger.

Vid den här tiden förra året var bäbisarna alldeles nyfödda. Solen sken och vi var mest inomhus. Vi åkte inte slalom utan gick på en liten promenad. Jag hade sår på brösten och grät när jag ammade. Vi fick ringa till BB och fråga vad vi skulle göra. Pumpa och mata med kopp. Jag som ville amma och nu fick min man sitta och mata dom med liten kopp. Tårar och misslyckande. Och varför var barnen hemma och inte i skolan för jag var ju inte glad? Och aldrig skulle såren försvinna.

Det gjorde dom ju. Jag har ammat lite mer än ett år nu. Tänk att jag klarade det med den starten. Något att vara tacksam över.

Inga kommentarer: