onsdag 19 maj 2010

Värmen

Värmen fortsätter och också mitt helt ytliga problem: Sommarkläder. Jag är inte skapt för sommar. Men klagar inte.

Jag är så trött nu för tiden men hoppas att jag är frisk. Vill inte väcka den hypokondriker som vilar. Det borde väl vara amningen natten lång och värmen som är totalt tryckande. Och så dom finaste två, Majken och Ester. Intensiva till tusen.

Det senaste är att dom attackerar varandra i vagnen. Hugger, sliter, drar och för all del kelar. Nu vill jag köpa en sele som jag kan hiva upp en av dom i när det blir kris.

Idag besöker min son hans nya högstadieskola. Han ska börja i fotbollsklass och få ungefär 25 nya klasskompisar, ungefär fem stycken har han med sig från gamla skolan. Pirrigt och roligt. När listan kom med klasskompisarna började jag tänka på alkohol. Jag vet inte varför men det skrämmer mig så då föreläste jag lite om att det var farligt och förbjudet. Min son tittade på mig med allvarliga ögon och tycker att jag är lite konstig. Varför pratar hon om det nu? Men nu har vi gjort det i alla fall. Än så länge tycker han mest om mjölk, oboj och läsk. Ungefär i den ordningen, eller den omvända förresten

1 kommentar:

Michaela sa...

Hej Maria, tänkte bara jag skulle säga att jag tror definitvt det är nattamningen som gör dig trött. Dessutom ammar du ju två... Hoppas du snart blir piggare! Kul att läsa att du kommit igång med springandet, själv hittar jag på alla möjliga ursäkter för att slippa, även om jag innerst inne vill...Konstigt. Jag tror jag är oerhört lat, vilket faktiskt är jättejobbigt. Nu verkar det iaf bli lite svalare så man får svepa in sig i några lager med kläder (just som man lite vant sig), så är det. Michaela