tisdag 11 maj 2010

Lite av varje

Blev så trött under helgen så gårdagen sågs genom dimman. Vi var på fiolläger med åttaåringarna i helgen och eftersom Majken och Ester ammar så var dom med och vi sov över. Vi var i vackraste byn som finns och allt var så bra men sova kunde jag inte. Låg och vred och vände mig åtminstone halva natten. Sedan när vi kom hem på söndagen så var det fotbollsträning för Signe som också sovit lite för det var så kul. På kvällen på vandrarhemmet sa hon att hon hade haft det så kul. Hon fick till och med vara med och leka med 12-åringar. Allt är tillåtet när barnen kommer från sina invanda miljöer. Och Ernst som har det så lätt i sociala sammanhang fick nya kompisar hela tiden och hade knappt tid att äta. Ja och så blev det måndag och då var jag trött och barnen med. Efter helgen hade vi direkt behövt en till helg.

Och sen var jag ledsen igår. Kände mig sjukt ensam i världen. Men det är mitt eget fel. Faktiskt. Jag skulle vara bättre på det här med vänner. Fast helst vill jag gå till lekplatsen och så ska det sitta någon där som jag kan dricka kaffe med och prata med. Någon som har det lite som jag fast det är inget krav.

Men igår vid middagen var jag glad. Min man gick jour och det kändes så där men så blev det så bra. Vid middagen tokade sig barnen. Majken stod upp i stolen och trodde att alla skrattade åt henne. Signe skrattade så hon tjöt för att Joen kallade henne tokiga saker. Ernst skrattade så han tjöt för att jag sa att han fick hålla för näsan om han inte gillade maten och äta ändå. Ja då gjorde han det och skrattade. Och Ella bara skrattade för att alla skrattade. Och så tänkte jag att vi har det ganska bra tillsammans. Ändå.

Idag slutar min man tidigt och vi ska åka och titta på sommarstuga. Vi är hopplösa drömmare och drömmer om att allt möjligt. Jag drömmer just nu om gamla hus, sommarstugor, möbler (framförallt skåp), vänner, mat och att vara kreativ. Min man han vill verkligen att vi köper en stuga och har till och med tittat på en i helgen. Kanske ska vi göra det. Fast det är ju så dyrt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du vill inte köpa vår stuga då? Hästmyror och fuktskador på köpet! ;)
Jag förstår det där med att känna sig ensam, fast vi inte har det lika. Idag har vi varit på Öppna förskolan och det är alltid så trevligt. Verkligen vettigt folk, både personal och besökare. Inte bara en massa bebisprat utan man pratar om allt.

Familjen Tapper-Kaller sa...

En sommarstuga låter väl bra för er!?
Det tycker jag verkar som en toppenidé!
Ni kan ju hyra först. Det är ju skönt om det känns oroligt och dyrt.
Det gjorde vi, i fyra år.
Kram!

Anonym sa...

Nu vill jag gärna höra fortsättningen om sommarstugan, håll oss inte på sträckbänken! Kram / E