lördag 11 december 2010

En rapport från en tillfällig pedant

Orkar inte beskriva veckorna som gått. Men hur jobbiga som helst. Och aldrig, och då menar jag verkligen aldrig, har jag städat så mycket som nu. Och bäddat sängar innan man ska till jobbet för att det ska komma någon att kolla på huset. Och plocka undan hela tiden. Nu förstår jag hur alla pedanter får kämpa för att hålla det städat. Ska man var pedant så tror jag att man måste lägga ner ungefär tre timmar på städning och plockning varje dag. Plus matlagning på det. Och plus tvättning på det. Och plus det vanliga jobbet.

Det tar mycket tid.

4 kommentarer:

Familjen Tapper-Kaller sa...

Jag kan tänka mig det!
Jag är så opedantisk som det bara går att vara ändå håller man ju på och plockar i röran en hel del. Det är nog inte värt mödan att ALLTID ha det så där ordentligt. Tänk vad slut man skulle bli som människa! Jag skulle i alla fall inte orka ha många barn och en ständigt städat hus.
Hoppas det blir sålt snart så ni kan få vila lite.
Kram.

Maria sa...

Hej
Nej det där med att städa är verkligen urjobbigt. Man bara orkar inte med alla barn som har en massa saker som dom drar fram. Och jag är också så opedantisk som man kan vara. JAg får vända ut och in på mig själv för att klara av allt det här städandet. Kram Maria

Maria sa...

Hej Maria!
Hoppas att det går bra att sälja huset. Ser så himla fint ut (och välstädat!!) ut på bilderna. Det är ett heltidsjobb att ha städat överallt, så jag fattar inte hur alla hinner med. Och då försöker jag ändå hålla ställningarna hyfsat här hemma, men då är det kört om jag skiter i att plocka/städa bara en dag...puh! Vad går livet ut på....inte städa...

Maria sa...

Hej
Vad dumt det lät när jag skrev att jag inte orkade med alla barnen. Jag menar att jag inte orkar hålla reda på allt dom drar fram. Nä livet går inte ut på att städa. Och Maria vi har pyntat med dina saker lite varstans här hemma så då blir det ju extra fint!!!