onsdag 22 december 2010

Om julförberedelser och sånt

Jag tycker att det är svårt att få till det med två snart tvååringar i huset. Jätte svårt. Bära dom hinner jag, men inte så mycket mer. Hur i all sin dar ska vi få till julen? Men å andra sidan så har Signe och Ella gjort knäck och ischoklad tre gånger. Om inte annat så har vi det och min man gravade lax för någon vecka sedan och imorgon kommer vår grönsaksleverans och där finns både rödkål och klementiner.

Vad fattas då? Vad har ni för något som ni absolut inte kan vara utan på julbordet?

4 kommentarer:

Maria sa...

Det blir nog bra ändå även om det inte är fullt med mat. I år har jag ordnat tre sorters sill och gravad lax. Resten blir köpes (köttbullar, prinskorvar, ägg, skinka)Då finns det nog så att alla är nöjda.

Anonym sa...

God Jul Maria!

Idag åker vi till S-vall. Vi är hemma igen veckan efter nyårshelgen. Då får ni gärna komma hit igen!
kram

Familjen Tapper-Kaller sa...

Jag gillar Jansson, fast det går bra utan, tror jag skulle klara mig bra ändå.
Men sill och en slags vitkålshack som min farmor alltid gjorde (vitkål, majonäs, senap eller nåt - min mamma gör den nu, jag har aldrig provat)
God Jul!
Kram.

Maria sa...

Hej Maria
JA maten har verkligen räckt. Det blir ju så mycket fast men inte superanstränger sig. God jul på er och tack för kortet. I år blev det inga julkort härifrån, men kanske nyårskort istället.

God jul till er Ulrika och hela familjen. Ja hoppas vi hinner ses efter nyår. Kram

Hej Karin
Jag gillar också Jansson mest och sill och gravad lax. God jul till dig kram