fredag 31 december 2010

Slalombacken



Jag tog med mig barnen till slalombacken på andra sidan skogen häromdagen. Det höll inte på att gå. Innan alla skidor och pjäxor var återfunna, alla hade ätit något, fikaväskan var packad och alla hade fått på sig kläder så var klockan ganska så mycket. Då var det bara det där lilla problemet med vår bagagelucka i bilen som har frusit fast sen den där servicen (för 4000kr). Dom måste ha använt någon vätska som sen frös när bilen kom ut. Och vår bil står ju alltid ute för den gå inte in i något garage. Och jag visste ju att den frusit fast, men jag hade glömt. Glömt. Jag var tvungen att få in vagnen där för att vi skulle kunna åka iväg. Men ibland blir jag så envis så jag klarar saker bara därför. Jag fick upp den efter att den suttit fast i två veckor. Vi kom iväg och det var kallt men mysigt. Fast nu vet vi också att Signes pjäxor är för små.

Inga kommentarer: