måndag 20 december 2010

Trubbel

Det blir ingen husaffär. Inte före jul i alla fall. Och kanske blir det ingen överhuvudtaget. En familj i dagsläget vill köpa vårat hus. Fast vi vill ha en viss summa och dom vill vänta. Jag kände mig upprörd idag för hur det kan bli. Inte på någon speciell person, utan bara hur det kan bli. Hur jag så himla länge känt att vi borde ha lite större, men aldrig vågat slå till. Och så gör vi det till slut på ett hus som inte ens är tillräckligt stort, men i alla fall har fler duschar och med en ganska god möjlighet att få ett sovrum till. Och så kan vi inte sälja vårt. Så typiskt. Och lite konstigt på något sätt. Folk måste ha tyckt att vi bodde risigt. Och ändå har vi ett underbart kök, en fantastisk vildvuxen tomt med hallon i massor, ett stort vardagsrum. Men då är det ju det där som måste göras. Och det mest akuta är att det kommit in fukt i ett rum i källaren. Och det har jag faktiskt känt fast inte riktigt vetat om det bara är någon källardoft, fast jag borde ju förstått att det var något annat eftersom det alltid bara luktat i just det rummet och mest när det varit för kallt därinne. Så det rummet behöver gås igenom. Ja om det nu inte blir så att vi kan sälja huset så får vi bo kvar och göra det och kanske bygga ut. Fast det var just det vi kände att vi inte orkade, alltså bygga ut. Fast hur blir det om man måste sälja ett hus man precis köpt? Kanske lite dyrt.

Vi får se i januari då vi provar igen. Fast så konstigt allting blev. Fast jag tänker inte deppa ihop nu. Tänker inte. Jag har så himla fina barn. Så det så. Hus materiella ting. Barn mycket, mycket viktigare. Och jag tänker inte låta mig påverkas av det här och bli en otroligt sorgsen mamma. Tänker inte.

Inga kommentarer: