fredag 17 december 2010

Huset

del en 15 eller något åt det hållet. Så var det husvisning idag igen. Vilket innebar städa halva natten och hela morgonen, vilket innebar att jag inte sov i natt, vilket innebar att jag har varit sur idag. Maria som är sur är inte så rolig. Och nu ångrar jag att vi ska sälja. Blev som less på allt. Vill ingen ha vårat fina hus? Dom kanske bara ser skavankerna. Just nu ser jag bara det fina. Men jag förstår ju att det finns en del skavanker. Jag förstår ju det. Men ändå. Det är fint också. Tycker vi, säger min man, kanske inte alla andra

Och så åt vi julbord på jobbet och efteråt så kom tröttheten. Så tung. Men ännu är jag vaken. Det går ju att inte sova en natt om det inte var för det där att jag blir så sur och tvärtemotig. Och säger sånt som man kanske bara borde tänka.

Inga kommentarer: