lördag 25 december 2010


Idag har det varit en lugn dag. Jag har läst en bok min man fick i julklapp av sitt jobb, Mia Skäringer. Jätte, jätte bra. Sitter och funderar på den nu. Och Signe har läst sina hästböcker och Ella en sorglig bok hon fick. Ernst har haft några kriser när det inte gick som han ville i Singstar som dom fick i julklapp. Han vill att det ska gå jätte bra annars blir han så besviken, men det går över ganska fort. Vi har ätit julmat igen. Och det var gott, men nu känner jag mig väldigt nöjd med en del av det. Och jag har kryddat Majken och Esters risgrynsgröt med cayenne peppar istället för Kanel. Majken sköt tallriken långt bort och jag tyckte det var konstigt: Men du som gillar så mycket, oj vad gott, sa jag och tog en tugga. Först var det som vanligt och sen blev det så starkt. Och jag tänkte att det kanske var maskindiskmedel på skeden (som jag är så rädd för) men så kom jag på det. Inte konstigt att hon sköt bort tallriken. Hon såg ganska allvarlig ut men ändå inte ledsen eller arg. Mest så där fundersam som att hon tänkte: Tycker mamma att vi ska äta det här???? Och Majken har lekt med dotti som hon gillar så mycket. Hon bär den, klappar den på huvudet, kör den i dockvagn och idag har hon till och med börjat hoppa med den.

2 kommentarer:

Basilica sa...

Spännande att göra ett besök hos en som har perspektiv på tvillingar. Själv är jag tvillingmamma och tvillingmormor. God fortsättning på julen.

Maria sa...

Hej Basilica
VAd roligt med en annan tvillingmamma och tvillingmormor. Kanske jag också blir det en dag. God fortsättning