tisdag 14 december 2010

Vill inte gå och lägga sig

Majken och Ester tycker inte om att gå och lägga sig. Vi sover i samma säng och vi ligger bredvid dom tills dom somnar. Jag ammar fortfarande ibland till sömns men mindre ofta. Så jag tycker att dom borde tycka att det är mysigt. Men det tycker dom inte. Jätte omysigt och hemskt skulle man kunna sammanfatta vad dom tycker om dom hade kunnat prata. Men idag la jag dom på dan efter en lunch bestående av fiskbullar som dom älskade. Dom tog om tre gånger var. MMMM säger Ester när hon gillar och Majken liksom nickar med huvudet av välbehag. Och så bytte vi blöja, snackade lite, borstade tänderna som vi glömde borsta i morse och så gick vi och la oss. Och dom skrek inte, dom mös. Tror knappt att det är sant. Men dom tittade på mig och log och klappade alla gosedjuren som jag försöker få dom att gilla. Och det gick jätte bra i en kvart ungefär sen blev det som vanligt. Men ändå, en kvart av mys är alltid nått.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Men vilken mysig stund det var med våra stora flickor på stan. Om det inte var allt för jobbigt för Bengt så tycker jag att vi ska göra om det snart igen.

/ U

Anonym sa...

Med en så mysig mamma vill man väl inte gå och lägga sig utan hellre vara vaken och mysa. Fast just fiskbullar tycker inte jag är snällt, jag tycker de luktar kattmat även om det kanske låter lite kräset, du vet ju att jag inte är någon matsnobb precis. Hoppas att ni inte stressats samman av husfix och julens närmande. Önskar dig en fin sista julhelg i "hemmahuset". Sedan- mot nya höjder! KRAM / E

Maria sa...

Hej U
Det måste vi göra om. Sitta och äta, prata och njuta. Kan inte bli bättre. Bengt klagade inte så vi gör om det snart igen.

Hej E
ja det kanske är så det är att dom vill vara med mig. I så fall kan dom få fortsätta tjorva ett tag till. Här hemma äter inte B fiskbullar så därför är det bara såna här vardags-hemma-luncher som består av fiskbullar. M och E bara älskar. Vi har haft riktigt jobbiga veckor på slutet. Vill bara ha jullov nu. Ha det så bra i Paris. Kramar Maria

Anonym sa...

Skruttan har inte gillat att sova middag i sin säng nu efter magsjukan (hon har bara kräkts på nätterna i sängen...)så vi har sovit middag ihop i vår säng - mysmys. I vår ska vi nog köpa en riktig säng, det börjar bli dags.

Maria sa...

Hej
Vad ska hon få för säng. En sån där låg eller spjälsäng? Eller visst är det spjälsäng ni haft förut förresten?

Anonym sa...

Ja, hon har spjälsäng nu. Det blir nog någon växasäng, fast än så länge klättrar hon inte i/ur så vi väntar tills det börjar...