torsdag 30 december 2010

Liten lucia

Signe som lucia, fast det var ju ett tag sedan. Ensam lussade hon för oss. Bakom henne står spjälsängen och där ligger Ester nu sen tre nätter tillbaka och så har vi klämt in en annan säng i lilla sovrummet och där ligger Majken. Min man bestämde sig för att nu kan dom väl börja ligga i egna sängar för han får inte plats i sängen och sover på madrass eller soffa eller i någon av storbarnens säng. Men i natt har han ändå legat någon annanstans för mina två äldsta barn var oroliga och hamnade i min säng och på madrassen nedanför och sen hamnade Majken och Ester bredvid mig också för dom blev ju hungriga. Numera ammar dom bara på natten fast Majken hon försöker på kvällen och drar i tröjan och säger "dåva" (sova). Men jag känner att nej inte amma två fortfarande på kvällen. Jag orkar inte riktigt. Men dom sover faktiskt ganska bra i egna sängar. Väcker inte varandra lika lätt. Och jag får väl vänja mig. Första natten kändes det superkonstigt. Jag kände mig halv.

Inga kommentarer: