torsdag 22 mars 2012

Inte bra

Den här dagen var inte bra fast vi var lediga. Bråkat har vi gjort. Mitt tålamod, om jag har något, lämnade mig igår och har inte återvänt. Jag älskar att vara hemma med mina små, men inte dag. Dom har lekt och bråkat med varandra, lekt och bråkat. Jag har inte varit någon bra kompis, mamma eller medlare. Blä för mig idag. Riktigt blä. Börjar se ett mönster. Sova lite dåligt, jobba en lång dag, inte hinna plocka undan, inte hitta grejer, inte hinna planera. Då hjälper det inte med en ledig dag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nä, lediga dagar blir inte bra bara för att man är ledig. Lediga dagar är ibland ett stort projekt. Om huset var nystädat, allt i ordning och alla på bra humör... då är allt bra!
Jag ska jobba dubbla dygnspass i helgen och efter en lång influensa + många lediga dagar med Skruttan ser jag fram emot det, faktiskt!

fembarnsmamman sa...

Jobbigt när det blir så. Men till tröst säger jag att det blir så för alla. Fy och blä sådan dålig mamma man är vissa dagar och så fantastiskt bra, eller kanske t o m bäst, man är alla andra dagar. Vi är många med dig som känt och känner så här. Heja dig!