tisdag 20 mars 2012

Och sen och sen och sen

Ibland frågar någon: Hur mycket jobbar du? Jag svarar 23 timmar i veckan. men så kom jag på idag att det är min betalda arbetstid. För egentligen jobbar jag hela tiden som en liten jobbarkanin. Och ändå är det alltid stökigt, grisigt och bortglömda möten. Tänk vad konstigt egentligen.

Jag har läst saga idag och berättat för två klasser, ätit räksallad på ett kafé, sen handlat för 2140 kronor på Ica maxi (inte en endaste sötsak), sen sprungit i 40 minuter, sen lyssnat på Mia Skäringers Avig Maria i bilen, sen hämtat två små blöta flickor, sen lagat Cornflakesfisk (tack Karin för receptet), sen diskat, sen tömt diskmaskinen (det tycker jag är ett supertrist hushållsarbete), sen ätit, sen bytt bajsblöjor, sen varit upprörd över trasiga mobiler som är nästan nya.

Och nu datat, letat barn och så ska två små läggas och så ska jag promenera med en vän. Och sen ska jag väl sova också innan det börjar en ny morgon och ny dag med sagor och tider som ska passas.

4 kommentarer:

thejeanettishway sa...

älskar den gula dekoren i sidorna här på din blogg.
tänk vad mkt man hinner på en dag egentligen.
man måste nog vara en superkvinna helt enkelt :)

Anonym sa...

Muta de större barnen med en femma eller vad du tycker är skäligt varje gång de tömmer diskmaskinen!

Familjen Tapper-Kaller sa...

Den där cornflakesfisken hade jag glömt bort. Den ska jag prova igen.
Tråkigt nog har barnen tröttnat på vit fisk. Det petas och klagas något alldeles förskräckligt de dagar det blir vit fisk.

Ja, visst är det TRÅKIGT att tömma diskmaskinen och så fylla den.
Om och om igen. Men bara man inte får cancer så gör man det nog gärna hur många gånger som helst, eller hur?
Ha en bra dag! Kram.

Maria sa...

Jag gillar också den. Tack.

Ja kanske det får bli mutning. Joen hade det som sin arbetsuppgift ett tag, men sen började han göra det allt mer sällan.

karin
Vit fisk är inte heller poulärt här, men conflakesfisken funkar. Fast vår äldste gillar den inte. Men gillar sju av åtta så får det duga.

Ja jag tömmer hellre maskinen miljarder gånger. Kram