torsdag 22 mars 2012

Kissa på pottan

Vår lediga torsdag. Vi har tagit av Majken och Ester blöjorna här hemma nu. Det känns som om ingenting händer annars. Nu kissar dom på pottan en gång per dag i allafall. Annars bakar jag bröd och lagar grönsaksgryta.

Jag är ute och går med en kvinna en gång i veckan nu. Jag har aldrig haft någon gåkompis här i närheten förut. Hon tänker mycket och tycker saker och vågar säga dom. Jag tänker att det är bra för mig. Jag behöver bli modigare. Så läste jag en intervju med Cecilia Frode igår. Hon fick frågan, ungefär hur det kommer sig att hon är så egen. Så var väl inte frågan riktigt, men innebörden. Hon var inspirerad av sin pappa som gick sina egna vägar och hon själv hade aldrig ens kommit på tanken att hålla med om hon inte gjorde det eller göra något hon inte själv ville. Nu kan ju det här låta egoistiskt, men jag tror inte riktigt det ändå. Tänk ändå vad viktigt det är att tänka hela tiden och känna. Tänk vilka katastrofer i världen och i den lilla världen som inträffat för att man bara följt med strömmen. Bara en liten tanke.

Inga kommentarer: