söndag 18 mars 2012

Jobb på vilodagen

Jag ska jobba idag, en solig söndag. Söndagsöppet är bra förutom när man själv ska lämna familjen som är på en trevlig utflykt och åka iväg. Igår när jag trodde att jag var rätt så utvilad så var jag ganska sur. Lite frustrerad. Vet egentligen inte varför. Men det är ibland svårt att få till livet som man vill leva det, hur nu det är. Jag måste jobba hårdare för att leva det som jag vill, hur nu det är.

Jag gillar ju kokböcker och nu på sista tiden har jag lånat två stycken som handlar om mat som skyddar mot cancer, eller kan skydda. Båda två tycker jag är jätte bra. Den som jag har hemma nu, Maten som skyddar mot cancer av Kerstin Hultén, innehåller så många fina salladsrecept. Igår gjorde jag en sallad som jag ska visa på bild senare idag med receptet till (om jag hinner). Den var så god och fin.

Nu åker vi iväg på utflykt vid en pulkbacke med dagisfamiljerna (som jag sen måste lämna för att åka till jobbet). Får inte med våra äldsta barn, fast jag vill det. Dom vill sova, säger dom. Har ni förslag på vad en så här utspridd familj ,åldersmässigt (3-14 år), ska hitta på så alla gillar att vara med

2 kommentarer:

Anonym sa...

NEJ, inga förslag från mig inte. Förutom kanske att njuta OM närvaro vid måltider/framför TV:n/i samtal familjemedlemmar emellan, uppstår... en liten stund. Jag tror det är svårt med spridda åldrar och tonåringar som behöver få frigöra sig. Men jag tar också tacksamt emot tips! Vid resor blir det ju i alla fall ofta lite gemenskapskänsla. Eller, hur blev det i fjällen? KRAM/E

Maria sa...

Ja det är nog så det är. Dom vill frigöra sig. Idag tänkte jag att kanske E och S vill följa med i tre år till och sen ska dom också frigöra sig. Lev i nuet säger en annan röst då till mig. Vi hade det bra i fjällen, fast kallt. Och ingen joggning med dig blev det idag. Hade ju glömt att jag skulle jobba och grilla med dagis. Kram