söndag 24 februari 2013

Är man för blödig?

Ester har fått nya strumpbyxor med rävar på. Så fina tycker hon och jag. Så säger hon att en flicka på dagis, som är lika gammal som hon, sa att dom inte var fina. Blev du ledsen då, frågade jag. Nä, men jag sa att det var dumt. Min lilla Ester. Så tänker jag att hon själv inte skulle säga så till nån, fast hon säger ju andra saker som inte är så trevliga alltid. Dom är ju barn. Eller hur snälla är vuxna med varandra? Jag tycker vuxna skulle kunna vara mycket snällare med varandra väldigt ofta.

Men det var en parentes. Nu var det ju dom där strumpbyxorna jag skulle skriva om. Det gjorde lite lite ont i hjärtat att någon kommenterat dom där nya strumpbyxorna som hon gillade så mycket. Känner mig lite för blödig i dom här lägena.

Inga kommentarer: