måndag 25 februari 2013

Ta tag i saker

Jag har lite ångest idag. Det blir så ibland. Den är som någon slags oro inombords och den släpper inte taget. Jag vet inte varför, kanske har det med mitt byte av jobb att göra. Hade en väldigt konstig känsla i fredags av total vilsenhet. Men jag har sovit mycket i helgen för att jag förstått att känslan blir sämre av för lite sömn. Jag la mig i god tid i lördags och igår somnade jag med Majken och Ester och klev inte upp mer. Jag ska fokusera mer på att sova ordentligt. Jag fungerar sämre med för lite sömn. Så bär jag på en känsla av att vara ensam. Så märkligt egentligen med min stora familj. Men som nu när alla är på sina jobb och skolor och jag och flickorna är hemma kan jag tycka att vi lever lite isolerat.

Men något bra är att jag har tagit tag i vår ekonomi litegrann. Jag har delat upp CSN och vår hemförsäkring på månadsbetalningar istället för kvartalsbetalningar respektive årsbetalning. Så mycket bättre för oss som inte har några ekonomiska talanger. Tänk att min brorsa är ekonom. Olika kan man bli i en syskonskara. Fast jag gillar siffror lite iallafall och det är jag som håller på att betala räkningar och sånt här hemma. Så lite engagerad är jag.

Nu ska vi snart gå ut med hund och pulkor. Solen skiner och världen ser snäll ut här utanför. Nu är det bara jag som måste hitta lite lugn och energi. Varje söndag går jag med en tjej på promenad. Vi pratar massvis och vi är rätt olika, men jag tror att dom där samtalen är viktiga för mig. Och det som gör mig extra glad är att hon också jobbar lite och har en stor familj.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh fina Maria. Vi är nog alla lite ensamma ändå. Men jag vill gärna träffa dig om du har tid! KRAM/E

Maria sa...

Hej E
Ja så är det nog att vi alla är lite ensamma. Men ibland är den där känslan så jobbig, liksom skavande. Det
är då man vill träffa dig till exempel!!! Kram Maria