torsdag 14 februari 2013

Födelsedag och sjukdag

Min dotter är 14 år nu. Hon blev nog lite besviken så här på morgonen, men jag tror hon blir gladare under dagen. Hon fick inte jackan hon ville ha och min man hade köpt fel innebandyskor och besvikelsen nummer tre var att jag inte fattade att hon ville ha marängswiss redan på morgonen. Men hon fick varm choklad och mitt hembakta bröd och vi hade blåst upp två hjärtballonger åt henne.

Nu har jag ringt till dagis, mejlat till Joens fröken att han är sjuk fortfarande, mejlat till min chef, skickat ett sms till en kollega för jag missar en kurs jag skulle gått idag och skickat ett sms till terapeuten att jag inte kunde komma dit. Så nu återstår bara försäkringskassan. Som jag har en tendens att glömma bort. Och nu funkar inte vår dator så nu måste jag ringa.

Majken och Ester är världens busigaste ungar, eller iallafall har inte vi haft några busigare, så nu har dom ätit upp fem av 20 maränger, som vi (eller Ella) bakade igår, när jag var på toa. Dom hade gömt sig bakom en fåtölj och satt där och mumsade, sen när dom mumsat i sig flera stora maränger kom dom och berättade vad dom gjort. Dom är inte så bra på att hålla sina hemligheter hemliga. Så nu bakar jag fler, men det hade jag ändå tänkt så det gjorde inte så mycket.

Hittade en vaxduk i våran kökssoffa nu på morgonen. Vet inte om jag tycker den är fin, men längtar efter förändring så den får duga.





2 kommentarer:

Anonym sa...

busungar! :-) pia

Maria sa...

Ja, minst sagt!