fredag 22 februari 2013

Den lilla familjen

Bara jag och småflickorna. Två barn är med på folkmusikfestivalen och en är i Göteborg, framme nu och det känns skönt, en dotter är med sin kompis på rummet och min man är på väg till musikfestivalen för att titta på fiolspelarna.

Nu har vi ätit lax, morotsklyftor i ugn, kokt potatis och en enkel fisksås. Man kokade ihop en burk creme fraiche med en deciliter grädde (jag tog kaffegrädde), en halv fiskbuljongtärning, dill, salt, peppar och så tog jag lite matlagningsvin. Jag vispade såsen och lät den koka någon minut. Klar. Såna såser är perfekta en trött fredag. Jag har på äldre dagar blivit så förtjust i dill. Bara doften av färsk dill är så himla god. Men i den här familjen gillar inte två dill, men ingen av dom åt med oss idag så dill i såsen var helt tillåtet.

Annars fortsätter jag att tvätta, fortfarande mycket tvätt otvättad. Den här helgen ska jag springa och umgås med dom närmaste. Och nu är jag ledig på måndagar och det känns så skönt.

Inga kommentarer: