söndag 10 februari 2013

Gillar fint

Kan glädjas åt fåniga saker, som fina förpackningar. Gillar att handla på Willys för dom har så fina förpackningar. Just nu bakar jag bröd och sen ska jag springa. Det var så kul att springa igår. Min man och tre barn har gått på promenad och ska titta på skulpturer av snö.

Min son ska välja till gymnasiet idag. Han drömde i natt en mardröm om matten på natur, men det blir nog den linjen ändå. Fast egentligen gillar han samhällskunskap bäst av alla ämnen i skolan och skulle vilja bli politiker. Fast kanske han skämtar. Men natur blir nog bra och om det blir för jobbigt så får han byta. Eftersom han själv har tvekat mellan natur och samhällsvetenskaplig ganska länge så är det svårt att råda honom. Han får pröva helt enkelt.



6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. min dotter läser natur,andra året.Hon trivs jättebra men matten är jobbig.Det är inte matte tycker jag, inte en siffra bara bokstäver. Hon tycker fysiken är jobbigast. Han gör ett bra val inför framtiden. Gunilla

FruG sa...

Min äldste son har precis valt han också - och natur fick det bli! Han drömmer om att hålla på med film, redigering, dataspelsutvecking... men har kommit fram till att försöka bli ingenjör till att börja med för att vara på säkra sidan! Häftigt att din son gillar politik! Och inte visste jag att Willys hade så fina förpackningar - handlar inte där eftersom Maxi ligger närmare! Kram!

Anonym sa...

Svårt det där med att välja, det är ju ett tag kvar tills Skruttan ska välja men jag är med om det via jobbet. Snart öppnar Willys här i min håla, det ska bli kul för jag gillar också deras förpackningar. Sen kan man hitta lite annorlunda kryddorö

Maria sa...

Hej Gunilla
Det tror jag med att han gör. Men han kommer nog att få kämpa endel./maria

Maria sa...

Hej Ditte
Vad roligt att din son har såna detaljerade planer. Säkert blir man ännu mer motiverad om man har det. Jag vet egentligen inte vad min son vill bli, förutom politiker då, men då är ju natur bra eftersom det är en rätt bred linje. Kram

Maria sa...

Hej
Kryddor måste jag kolla efter nästa gång. Vad roligt att Willys öppnas hos er. Jag gillar verkligen att gå och handla där. /Maria