tisdag 26 februari 2013

Bokrean

För första gången gick jag på bokrean tidigt på morgonen. Det var ju så mysigt, men blev rätt så besviken på böckerna för låg- och mellanstadieåldern. Kändes som om det mest var LasseMaja-och Kittyböcker. Ska gå tillbaka någon dag och kolla lite noggrannare. Boken som jag så gärna ville ha och en av anledningarna till att jag ville åka direkt på morgonen var boken Maten som skyddar mot cancer av Kerstin Hulten. En sån där bok som jag lånat på bibblan och bara lånat om och om. Jag hittade den och jag blev så glad. Sen blev det en pysselbok, en vuxenbok till min man, två ungdomsböcker till min dotter ( en har jag inte fotat för den vet jag inte var dottern lagt och det var Johanna Thydells Ursäkta att man vill bli lite älskad), en klassisk kakbok, två böcker av Astrid Lindgren och en fin bilderbok av Barbro Lindgren. Jag älskar boken Ingen rövare finns i skogen av Astrid Lindgren så den rekommenderar jag att ni genast går och köper på bokrean för att ha själv eller ge bort. Nu sitter jag i soffan med benen på bordet och känner mig sliten.















Inga kommentarer: