fredag 8 februari 2013

Det här med att ha svårt att somna

Jag har svårt att somna ganska ofta. Den här veckan har jag haft det nästan alla dagar. Jag blir trött av det, tröttare för varje dag. Tänk vad jag sov gott när Majken och Ester var mindre. Somnade om hela tiden fast jag ammade hela nätterna och olika barn hela tiden. Eller det var ju bara två, men ändå. Men nu, vaknade till och med i morse av ett litet miniljud från Bengts mobil. Prinsessan på ärten, det är jag. Och att inte somna det är ju inte värst, det finns ju värre saker, jag vet. Men just nu för mig, helt egoistiskt, så är just detta värst.

Annars har dagen gått utan större missöden, jo ett stort i trafiken i morse, och jag var verkligen helt oskyldig. Men vi klarade oss helskinnade. Jag har varit ledig och handlat med treåringarna och förberett matsäck till badhuset. Så nu har vi haft middag och bad på badhuset.

Trevlig helg om vi inte hörs.

Inga kommentarer: