fredag 1 februari 2013

God morgon

Idag ska jag åka till en by och ha en liten visning av Bokbussen och läsa en saga och sen på eftermiddagen ska jag ha sagostund med en annan tjej på ett annat bibliotek. Sånt som jag gillar. Äntligen. Fast jag är lite nervös. Det där med nya människor, nya platser och nytt allt. Och somna kunde jag inte för jag drack te igår på bokklubben min.

Och nu fredag, äntligen. Min man och jag är så trötta och lite tjocka. Så istället för att sova så pratade vi igår om att vi måste gå ner i vikt. Jag har redan börjat så smått och jag får så himla mycket motion just nu. Jag går hit och jag går dit och cyklar och cyklar. Igår cyklade jag till jobbet, hem på lunch, hundpromenad, cykla till jobbet, cykla till dagis och cykla hem. Min mans vardagsmotion har bara minskat. Svårt att hitta balans

2 kommentarer:

Livet på Storgatan sa...

Hej hoppas det gick bra på bokbussen:) lät kul!
Ha det gott/Jill

Maria sa...

Hej
Det gjorde det. Kul att du tittar in här. Jag brukar ju läsa hos dig!