lördag 9 februari 2013

Springer en dag i veckan

Jag springer en dag veckan, mer blir det inte. Men jag promenerar nästan varje dag. Idag när jag sprang kände jag att jag får bättre motion. Lättad blev jag. Alla vinner på att jag orkar mer, inte bara jag själv. Då är de bara den där sömnen att få till. Så säger jag nu högt och hoppas att det blir sant, jag ska försöka springa på morgonen en eller två gånger i veckan. På badhuset öppnar dom 6 två gånger i veckan och någon av dom dagarna ska jag försöka ta mig dit. För att få tid till motion som är det svåraste i en stor familj. En mamma på badhuset peppade mig idag. Hon klarade det nu och berättade att det var kö till badhuset klockan 6. Helt galet tyckte hon och helt galet tycker jag. Vilken tid vi lever i. Och jag är verkligen ett resultat av den, eller en deltagare. Klämma in så mycket, på så kort tid. Fast jag försöker ju jobba lite och få tid till livet.

Inga kommentarer: