söndag 17 februari 2013

Mina fina barn

Prickiga barn ritar prickiga människor och superhjältar. Vi har varit hemma med sjuka barn så lite de två sista terminerna, så vi har inte det minsta dåligt samvete. Jag har sprungit, idag med en av mina söner och igår med en av mina döttrar. Jag är glad när vi gör saker tillsammans, sånt som jag måste och så kan vi göra det tillsammans.

Vi har ätit en tidig lunchmiddag. Riktig husmanskost, köttfärslimpa och rotsaker i ugnen. Alla gillade förutom hon som inte äter kött som åt lite annat. Nu sitter jag här och lite trött och småflickorna ritar massvis. Det blir kanske en tidig kväll.

Jag berättar inte om en stor konflikt vi haft idag. Jo jag berättar att vi haft en, men inte med vem och om vad. Livet är både fint och tungt. Så är det verkligen







2 kommentarer:

Anonym sa...

Helt underbara teckningar! Spar dem!
/Johanna

Maria sa...

Ja det ska vi. Älskar när dom ritar och berättar om sina teckningar.