torsdag 15 augusti 2013

Jag och min pappa

Vi har inte haft den närmaste relationen. Men en fin sak är att jag börjat krama honom nu när han är närmare 80 och jag drygt 40. Det känns så fint nu. Att vi kom dit.

Min pappa har inte haft så lätt alls att uttrycka känslor. Haft svårt att prata. Jag hade velat vara närmare. Men jag tänker på det han gjorde. Bakade bröd varenda lördag hela min uppväxt, eller varannan iallafall, få vi fick hembakta mackor varenda morgon. Och han lagade mat, vardagsmaten när min mamma började jobba mer. Det var nog inte så vanligt, då på 80-talet. Han har väldigt alldeles för generös med pengar när det gäller mig. Och alltid var bilen tankad. Det var viktigt. Och han läser mycket böcker och lyssnar alltid på P1. Och ser nyheter så ofta han kan. 

1 kommentar:

mammamaria sa...

Vad otäckt lika jag och min pappa. Lycka till! En extra kram till dig.