onsdag 7 augusti 2013

En dag i mitt liv

Åderbråck är så fult, tyckte jag när jag var liten. Mina fastrar hade riktigt fula fast dom inte ens fått barn. Så här ser mitt ena ben ut och jag liksom bryr mig inte. Det borde jag förstås. Åtminstone skulle jag väl kunna skaffa ett par stödstrumpor. Sen håller ena skon på att gå sönder, eller båda förresten, fast på olika ställen. Favoritskor. Jag har letat på nätet efter ett par likadana, men dom verkar vara slut. När jag provade dom första gången var det som att gå på moln, fluffiga moln.

Jag försöker hålla en nedstämdhet i schack. Det går så där. Jag sämpar på, som Ernst sa när han var liten och skulle ta sig uppför en trapp. Den här sommaren har varit jobbig, tyvärr. Jag känner mig rätt så arg på allt möjligt. Nu har jag också drabbats av en yrsel som gjort att jag ramlat rätt ner på golvet när jag klev upp ur sängen för någon dag sedan. Varje gång jag legat ner och ska kliva upp får jag yrsel eller när jag böjer ner huvudet för länge. Jag hoppas att det inte är något farligt.

Vi har varit på vårat fina museum idag. Majken och Ester har gjort varsin buss och Ester har ridit på hästen. Hon älskar hästar. Majken tyckte att hästen var alldeles för hög. Dom är olika. 






6 kommentarer:

Anonym sa...

Ser ut som Riekerskor?! De fanns tidigare i sommar både på skocentrum o eccoaffären. / Susanne "kråkan"

Anonym sa...

Men det ser ändå ut som om ni haft många fina dagar, och sommaren är inte slut än! Men visst kan det vara skönt när skola och dagis sätter igång, så att alla vet vad de ska göra...

Maria sa...

Hej Kråkan
Det är precis såna. Jag har kollat på skocentrum någongång i juli och inte hittat dom där. Jag ska gå dit igen . Och Eccoaffären går jag aldrig till så dit ska jag gå. . Tack för tipsen!

Maria sa...

Hej
Jo vi har haft många fina dagar, men lite för mycket hit och dit och packa upp och packa ner och en jobbar och en är ledig sommar. Och sen är jag oroat mig och väntat på en tonåring många kvällar den här sommaren. Rätt så jobbigt. Men jag ska försöka minnas dom fina dagarna och som sagt sommaren är inte slut!

Barbro sa...

Har precis likadana skor dom finns i Viktoriagallerian på Eurosko,

Maria sa...

Tack! Ska kolla!