lördag 31 augusti 2013

Och dagarna går

Stod och tittade ut genom köksfönstret och kom på att min pappa är död. Så är det för mig. Den där tanken återkommer med jämna och ojämna mellanrum. Som att jag glömmer eller inte riktigt förstår.. Min pappa. Å så mycket jag hade velat skulle vara annorlunda. Som den här bilden på oss-så skulle jag velat att det skulle ha varit mycket mer. 

Igår begravdes mina barns farfar och om två veckor deras morfar. Dom grät. I Sundsvall var vi. Vi reste över dagen och skulle åka tåg, men tåget var inställt och vi fick göra en riktigt jobbig bilresa istället. Det blev en väldigt påfrestande resa. Men vi kom hem tillslut, med tåget nu, för min man stannade kvar och skulle umgås lite mer med sina släktingar. Majken var vild på tåget, satt inte still alls. Sen gav konduktören dom varsin tågpenna och dom gjorde en massa tågbiljetter.

När vi kom hem så tittade jag på filmen En dag som tidigare läst som bok. En helt perfekt film att se en dag som igår. Idag städar jag och är läskigt trött. Majken ritade en ljuvlig teckning idag. Hon som inte gillat att rita så värst. Hon har ritat Ernst, himlen, solen, Bäcksjön och blommor.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Begravningar är så himla jobbiga, men man sover så mycket bättre efter än före!

Maria sa...

Hej
Ja det är sant. Men snart blir nästa begravning.

Anonym sa...

Så jobbigt att både morfar och farfar dött :( Skruttan pratar ofta om sin morfar och hon fantiserar om att åka upp till honom i himlen. Vi pratar mycket om honom när vi göra olika saker, tex när vi äter potatis för han älskade potatis. Det blir som små hyllningar till honom. Jag pratar ofta med min pappa, och han kommer med små kommentarer - nästan som om han var precis bredvid mig <3