torsdag 15 augusti 2013

Pappa

Att höra orden att jag har fått vara med länge. Eller att han sa till mamma idag att jag vill dig väl. Jag känner lite hur det gungar under fötterna. Min pappa som är så sjuk, så sjuk. Rösten bär inte och nu har njurarna lagt av. Men än ger inte sjukvårdspersonalen upp fast idag trodde han det att det var slut när jag ringde honom.  Det är svårt att veta hur han själv tänker och känner just nu. Han får mycket smärtstillande och vet inte riktigt var han är ibland. Och han har inte kunnat gå på mer än ett år och alla möjliga delar av kroppen funkar dåligt. Han orkar så lite, men när jag var där så var han pigg när dom hade varit på ett kalas och träffat lite gamla vänner. Så än hittar han någon liten glädje ibland. Men det är nog långt mellan gångerna. 


Inga kommentarer: