torsdag 15 augusti 2013

Jösses tidig morgon

Nu har jag börjat jobba. Ställa klockan på 6, kliva upp och idag fastar jag. Inte få äta dom där goda mackorna jag bakade igår kväll. Stackars mig. Tur att jag åt två stor igår. Passa tider, lämna på dagis. Igår när jag hämtade sa Majken att hon skulle bita mig när vi kom hem. Fast hon verkligen gillar sitt dagis så tror jag ändå att hon är lite arg över att inte få vara med oss. Dubbla känslor på något vis.

Förutom att jag har börjat jobba så nyper jag mig armen och försöker förstå att min äldsta ska börja gymnasiet på måndag. Den här sommaren blev han stor kan man säga. Jag har oroat mig, blivit frustrerad, grinat, skrattat. Tonårsförälder. Nu har jag beställt boken Lita på din tonåring av Ingegerd Gavelin för att jag tror att hon är så vettig. Jag läste en annan av henne, fast inte om tonåringar och den var så bra.  Så nu längtar jag efter den där boken. Den sista veckan har vi haft det riktigt bra med vår tonåring. Mys och skratt. Hoppas på mera sånt.

Inga kommentarer: