lördag 10 augusti 2013

Vin

Jag drack så mycket vin igår.  Har inte hänt på ungefär 17 år. Märklig känsla. Lite förbjudet fast kanske okej en gång vart sjuttonde år. Jag var bjuden på tjejmiddag hos en i min bokcirkel. Spännande att sitta och prata med såna man inte känner så bra i flera timmar. Jag tror jag behövde komma iväg ett tag. Och vinet blev jag serverad och hade lite dålig koll på hur många glas det blev. Men vi satt många timmar, mellan sju och ett. Vi åt jättegod gnocchisallad (stavning??) med kyckling i lergryta. Hur gott som helst!

2 kommentarer:

mammamaria sa...

Hej Maria.

Nu var det så där jätte längesedan jag läste hos dej igen...men har nu tittat igenom och uppdaterar mig :) Jag känner så mkt igen mig i det du skriver om rädslor, ångesten och nedstämdhet. Jag har det precis lika fast jag skriver inte lika ofta om mina funderingar kring det. Kanske av rädsla, vem vet. Ibland tänker jag att jag bara ska skriva en blogg/dagbok om hur jag egentligen mår och hur jag hanterar detta...men mitt vardagsliv tar över och livet rullar på i rasande fart. Hur blev det med dina jobb/skol drömmar? Jag börjar jobba halvtid igen i morgon efter en lång sommar. Sköt om dej/ Kram från en annan 6 barns mamma. mammamaria

Maria sa...

Hej Maria
Lite skönt att höra att vi är fler, fast ändå inte så klart. För det är ju ingenting jag önskar någon. Men ändå att man inte är ensam. Skulle så gärna vilja höra mer. Om du har ork att skriva mer om det så har du en trogen läsare i mig.

Jag fortsätter att jobba kvar i min bransch ett tag till och känner efter den här kommande terminen. Jag kommer också att jobba halvtid. Bra att du också ska göra det och inte mer. Att ha stor familj tar så mycket tid, kraft, känslor....
Sköt om dig och
En stor kram till dig!