tisdag 13 maj 2014

En ny dag

Kanske är det väldigt få som läser här. Jag tror det. Ett tag till forsätter jag nog att skriva, men så många som bloggare har slutat skriva, eller skriver så sällan. Det blir så tomt när man inte får följa sina favoritbloggare längre. Och här på den här bloggen känner jag mig rätt ensam med några få undantag. Kanske är själva den här formen på väg ut ur tiden? Själv har jag inte instagram för jag vill ju ha det skrivna ordet. Men några favoritbloggare skriver fortfarande. Än finns hopp!

Idag har jag haft jobbig ångest. Det är resan och cellprov, två läskiga saker som spökar tror jag. Jag är skakig och har mått illa. Alla lugna människor därute avundas jag. Alla förnuftiga och rationella. 

Jag har shoppat istället för att göra något vettigt. Sandaler till Majken, skor till mig (likadana som gått sönder - håller på att bli gammal), badkläder och tights till flickorna och födelsepresent till Bengt eftersom jag glömde bort att han fyllde år idag. Hur kunde jag glömma det?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Skriv om du mår bra av det! Låt bli om det är jobbigt. Håller med dig om att instagram och blogg är olika saker.
/trebarnsmamma utan föräldrar

Maria sa...

Hej
Det är inte jobbigt att skriva. Livet kan vara jobbigt, men skriver gör jag bara om jag vill. Men det handlar nog om lite om att man /jag vill ha lite dialog ibland och när den nästan uteblir så kanske bloggen tillslut tynar bort på något vis.

Zachrissons sa...

Åh nej du får inte sluta skriva. Läser här ofta. Föredrar också det skrivna ordet.

Anonym sa...

Jag hoppas också att du fortsätter skriva. Vi känner inte varandra (även om det nästan känns så för mig nu) och jag har hamnat här av en slump och sedan blivit kvar. LÄser ofta och tycker mycket om det du skriver.
/Tove

Maria sa...

Hej
Inte heller du får sluta skriva. Jag läser ju din fina blogg varje dag! Så underbart med någon fler med stor familj och en blandning av små och stora barn. Jag fortsätter skriva, men jag blir lite ledsen av alla som slutar!

Maria sa...

Hej Tove
Så roligt att höra fler som läser här. Blir alldeles glad! Välkommen!

mammamaria sa...

Hej Maria, fortsätt gärna skriva. Jag är dålig på att läsa kontinuerligt men då jag läser får jag desto mera gott att läsa. Blir som en roman :) Lycka till och kram från Maria.

FruG sa...

Nej, sluta inte skriva! Tycker så mycket om att läsa det du skriver - funderingarna på allt möjligt som jag ofta känner igen mig i! Kram!

Maria sa...

Tack för er uppmuntran!