torsdag 1 maj 2014

Jag låg sömnlös

Natten efter jag lämnat in intresseanmälan sov jag inte. Ångesten bara bultade innanför huden. Majken och Ester som plötsligt vill sova i eget sovrum saknades. Jag blir lite extra trygg av deras andetag. Så efter timmar av sömnlöshet så klämde jag in mig i deras säng. Jag kände mig som mamman i Ömhetsbevis. Jag minns, fast det var ju jättemånga år sedan jag såg denna så det kan vara fel, hur mamman när hon inte kunde sova kröp ner hos dottern. Så där bakvänt. Jag är väl en sån där bakvänd mamma och person.

Igår så jobbade jag och min man och barnen gick i skolan utom ett barn som var ledigt.jag var ju hemskt trött så det gick trögt hela dagen. Men efter jobbet så hämtade jag på dagis och hämtade upp barnen hemma och för med dom till Kupan och ett fik. Det blev lite mysigt. Alla tre stora, ett ville inte följa med, drack Chailatte och jag drack kaffe och småttingarna drack Festis och så åt vi varsin grej. Det blev dyrt, men det fick vara värt det på Valborg. Sen hem och laga någonslags middag. Signe har varit sugen på kyckling i flera dagar. Jag marinerade kycklingen i olja, apelsinsaft, honung, soja och vitlök, men eftersom det var sent så blev det inte så jättemycket smak. Till Ella gjorde jag tofuburgare. Jag tror att dom blev okej. Klyftpotatis, sallad och sås åt vi till. Sen ville jag och småttingarna se en brasa. Vi har verkligen inte fått till några traditioner sista april. Inte som när jag var liten och vi alltid åkte till en brasa utanför min uppväxtstad. Men här finns inga brasor nära och jag har aldrig velat fara till någon där det är jättemycket folk när barnen varit små. Men igår blev det bra. Fem av oss åkte till en brasa på andra sidan älven och där spelade en blåsorkester. Lagom på alla sätt och vis. Sen hem och våndas och ligga sömnlös för en tonåring skulle vara hos någon vi inte vet vem det är. Jag är så rädd för dom här sakerna. Att det ska hända något förfärligt. Men det har gått bra hittills. 

Idag blir nog en lugn och stillsam dag.

Inga kommentarer: