onsdag 28 maj 2014

Det här min lilla egna värld

Ibaland är jag så rädd att någon ska läsa här och det bara blir fel. Att jag skriver något om någon och så blir det värsta missförstånden och så vidare till sömnlösa nätter och liknande. Men tänk om jag skulle släppa det. Eller det kan jag ju inte, men släppa lite iallafall. Som nu när jag blivit erbjuden ett nytt jobb till hösten i den här stora omorganisationen och det känns dubbelt. Det var inte mitt förstahands val. Jag känner mig då inte riktigt som att jag duger. För duger man på riktigt så vill ju folk ha en. Nu var det inte så. Det där barnet som inte blev vald förrän allra sist, eller bland  dom sista. Sen har jag en fin chef som vänder på mitt resonemang, men grundkänslan är äkta för den kom direkt så den går inte att inte låtsas om. Acceptans. Ta emot känslan, acceptera att den finns och jobba sedan vidare.

Så nu begrundar jag min framtid. Den jag har blivit och jag begrundar det som kommer att bli och hur jag kommer att påverkas av det. Blir det bra? Det kanske blir super, om inte så omskolar jag mig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att det blir bra ändå. Lite nyfiken blir jag allt vad du ska göra också.

/U

Anonym sa...

Du duger! Men vi är ju några filurer som har lättare att tänka så som du beskriver. Jag lyssnade nyss på Barbro Lindgrens tacktal, fint, jag tror du skulle tycka om det om du inte redan lyssnat. KRAM / E

Maria sa...

Tack! Snart avslöjar jag var jag ska jobba. Det blir inte så flashigt, men det kanske blir jättebra!

Maria sa...

Tack! Ja vi är nog rätt många som inte har den där djupa självkänslan som är så viktig. Nu har jag lyssnat på talet. Jag både skrattade och grät.