tisdag 13 maj 2014

Okej

Cellprov avklarat. Varför börjar jag gråta när någon inom vården frågar hur jag mår? Det är väl anspänningen innan. Nu ska jag bara vänta på svaret. 

Och så ringde mamma idag. Så nu kan jag slappna av. Hon är trött just nu. Det är en stor omställning, hennes första ensamma år. 

Nu försöker jag plocka bort vinterkläderna, men så tänker jag att dom måste nog tvättas och så blev tvättkorgarna fulla igen. Dom som nyss nästan var tomma. Mindfullness har jag pratat lite om idag. Kanske är det när man hänger en tvätt just hänger en tvätt. Jag tänker ofta på att sen kan jag fylla på med en ny när jag hängt den jag håller på med. Men om jag är istället är där, inte se framåt, bakåt. Samma när jag diskar och lagar mat. Är i det. 

Idag sprang jag några steg, kan ha blivit två kilometer med vår hund. Han är ju en liten räddis så det går mycket långsammare bort än hem. Men nu har jag kanske kommit igångmed träningen om man är optimist. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att ni kan turas om att få härliga promenader på er resa och framför allt: att ni får slappna av tillsammans. Och Kom ihåg att vi är flera som tyckare om dig, så mycket! KRAM / E

Anonym sa...

TYCKER om dig. . / E

Maria sa...

Tack snälla. Kram!