fredag 2 maj 2014

Men det finns fler

Plötsligt hamnar jag på en blogg av en bibliotekarie med fyra barn. Alltså min mamma läste en undersökning en gång om olika yrkesgruppers barnantal. Bibliotekarier hade få barn. Dom hade inte 6 barn, kunde min mamma tvärsäkert konstatera. Hon har ju behövt bearbeta mitt barnantal endel. Och jag märker ju det, att jag typ är nästan ensam. Nu blev jag nästan lite upprymd över en "kollega" med fyra barn. Fast jag känner ju inte henne förstås och så älskar hon visst att springa. Och det älskar ju inte jag. Än. 

Och här har ni en yrkesarbetande 6-barnsmamma som aldrig lyckats ta ledigt en klämdag. Alla smarta människor gör visst det. Till den skaran hör visst inte jag. Så idag har jag jobbat med att lyfta böcker i mängder. Några gulliga barn hade också jobbat lite extra bland bilderböckerna och bildat jättestora högar. Tur att jag gillar bilderböcker väldigt mycket, så mycket att jag faktiskt gärna bär omkring på dom lite extra. Även på en klämdag.

Inga kommentarer: