måndag 12 maj 2014

Superkänsligt

Vi har ert barn som är så känslig för om hon inte får äta nog ofta och om hon sover för lite. Det märkliga är att det tagit 12 år för oss att fatta. Sen är det inte bara därför hon blir lätt arg, men det bidrar. En lördag på väg till stallet så var hon så där arg och jag skulle  hämta ett paket på macken och det gjorde henne inte mindre arg för då kunde vi också kanske bli sena. Jag fick ett infall och köpte en Snickers och hon åt halva direkt i bilen. Humöret vände direkt. Så nu jobbar vi med att få till det. Det är inte lätt eftersom hon ofta vaknar tidigt och sällan somnar när hon borde. Med  6 syskon, varav två som är uppe sent och en jämnårig som liksom inte blir påverkad av för lite sömn så är det inte lätt kan jag säga. Långt ifrån. Morgonpromenaderna med hunden som hon envisats med att ta varje morgon har vi nu minskat med hälften. Och mat, mat, mat försöker vi få fram i vettiga tider. Och äta direkt efter träning. Igår stoppade jag en påse cashewnötter i handen på henne när middagen blev sen. Så där jobbar vi nu och hoppas på att det ska vända. För det har varit riktigt jobbigt kan jag säga. Och jag har ringt och frågat om råd och då sa dom att hon skulle få egen tid ibland och att vi skulle prata om det här med sömn och om att gå och lägga sig när hon inte själv är trött. Ja det var väl ungefär det. Men, som sagt, att det tog så länge för oss att märka hur känslig hon var för det här med mat och sömn.

Inga kommentarer: