söndag 25 maj 2014

Vi har varit på Mallorca

Vi har flugit. Dit och tillbaka. Innan trodde jag att vi skulle dö. Började städa här hemma ifall vi inte skulle komma hem igen och någon annan skulle behöva städa här hemma. Jag fick lugnande tabletter. Jag tog en under flygresan hem och två tillbaka. Två på tillbaka vägen får då blev det lite struligt. Många människor på flygplatsen och flyget blev försenat. Jag började tänka att nu blir det för trångt i luften och vi kommer att krocka. Min man sa att jag blev nog mer som andra när jag tog tabletterna. Ja så kanske det är. Så där normallugn som andra.

Vi var på all-inclusive. Ja det var rätt så behagligt. Att kunna slappna av lite. Att få sova efter veckor av dålig sömn. Att läsa. Två och en halv bok läste jag. Båda bra, men en fantastsikt bra och den tredje håller jag fortfarande på med. Att läsa på stranden för barnen, hoppa i vågorna, ligga under en parasoll. Gemenskap. 
 
Vi måste försöka resa mer. Nästa resa tänker jag får bli för några stora barn och en pappa till London eller Paris. Försöka spara pengar och ha ett litet reskonto. Synd på det här med flygningen och alla utsläpp. Jag som aldrig flyger har liksom släppt det. Men om man vill resa lite mer så måste man ju på något vis ta ansvar. Eftersom jag är flygrädd så går vissa flygbolag helt bort. Jag flyger inte med Ryan air och inte med Norweigen. Men om dom är sämre för miljön än dom andra vet jag ju inte.

Ska återkomma med bilder om jag kan med tekniken. Vi hade med stora kameran. Inget internet använde jag på en vecka, jo en gång så lånade jag min mans telefon. Själv har jag ju en gammal telefon. En fin dansk familj såg jag och pappan hade en likadan telefon som jag. Det var sympatiskt tyckte jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vad skönt det låter! Förutom det där med flygningen...Jag har varit på Mallorca en gång, och tänkte hela tiden att hit vill jag komma på nytt.
Blev så nyfiken på vilka böcker du läst?
Michaela