söndag 25 maj 2014

Till Michaela

Dom här böckerna läste jag, eller den om franska barn läser jag än och har bara hunnit en tredjedel. Låt vargarna komma var fantastiskt bra. Jag ville inte sluta läsa. Om en flicka som förlorar en djupt älskad morbror i aids och om tiden efteråt. Den i mitten var bra och allvarlig. Lite tyngre läsning, eller hur ska jag säga? Det var som att allt hände en bit ifrån en. Fast väldigt bra ändå. Den längst ner en faktabok om hur bra franska barn är. Den är intressant så jag ska läsa hela.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Maria!
Härligt med en resa! Mallorca är så fint, har varit där två gånger och naturen är verkligen fin. Sedan är ju stränderna så härliga att man gärna vill hålla till där om man har barn, i synnerhet små sådana! I vår familj älskar vi att resa och jag som kan oroa mig för både det ena och det andra är konstigt nog aldrig flygrädd. Jag tänker att händer det något dör vi alla, men tillsammans. Jag brukar tänka att jag går in i ett rum och några timmar senare har jag förflyttats till ett annat rum; jag vill inte tänka på hur högt upp i luften jag verkligen är!
Kul med några boktips! Jag har nyligen läst Donna Tartts Steglitsan och den kan jag verkligen rekommendera! Nu läser jag Majgull Axelssons senaste roman, Jag heter inte Miriam, också mycket, mycket bra.
Hälsningar Annelie

Anonym sa...

Tack Maria!!! Jag tar mig alltid an dina boktips. Ser speciellt fram emot att läsa den första. Michaela :-)

Maria sa...

Hej
Å Annelie så där började jag tänka om flygningen för att det ens skulle vara möjligt att flyga, vi är iallafall tillsammans. Nu vill jag resa mer med familjen. Att få uppleva tillsammans och vara nära. Stranden vid hotellet var helt underbar. Till och med jag badade massvis.

Jag läser också Jag heter inte Miriam nu. Tycker också om den. Tack för ditt andra boktips också. Den får det kanske bli till sommaren.
/Maria

Maria sa...

Hej Michaela!
Så roligt att höra. Hoppas att du kommer att gilla den!