tisdag 17 augusti 2010

En dröm

Jag drömde så intensivt i natt. Ville inte vakna, bara drog mig länge, alldeles omtumlad av drömmarna. Jag bodde i Eskilstuna, har aldrig varit där på riktigt så det var kanske därför. Det är inte så kul med andras drömmar, men för mig var den intressant.

Jag var på sjukhus och födde barn tvillingar. Flera tvillingpar, jag vet faktiskt inte hur många. Och jag fick aldrig åka hem för det blev bara fler. Eller jag trodde att det skulle bli fler. Jag vet inte heller hur gamla barnen var. En ganska tjock bäbis satt i min famn. Och jag förstod att jag inte skulle kunna säga något åt mina föräldrar. Dom skulle inte gilla att jag hade fått så många barn. Och förresten var dom arga på min man för att han inte kunde förklara vägen.

Vilken väg undrar jag nu?

Var det vägen till mitt hjärta?

4 kommentarer:

Maria sa...

Maria. Du skriver så fint! Jag har suttit här och läst en stund efter att haft så intensiva dagar så jag inte hunnit titta in till dig. KRAM

Maria sa...

Tack Kram

Anonym sa...

Så intressant med din dröm! Efter första dagen på nytt jobb känner jag mig... lite gladare! Och tänker att vi är så bra mammor som vi förmår för stunden, med tanke på ditt förra inlägg. Kram / E

Maria sa...

Hej Elisabeth
Ja vi är nog det även om jag inte accepterar när jag är en så dålig mamma som häromdagen. Jag vill liksom ta mig i örat och skälla ut mig. Men du är en av dom finaste mammorna jag vet i alla fall. Den finaste tror jag. Och jag är så otroligt nyfiken på ditt jobb. Kram Maria