fredag 20 augusti 2010

Jobbarkanin

Första dagen på jobbet, fast jag tjuvstartade i tisdags och egentligen tjuvstartade jag idag igen. Och igår kväll blev jag som manisk och bakade bröd, kokade bönor, gjorde musli och lite annat. Jag kom i säng jätte sent och var jättetrött på jobbet. Och det var en sån där dag med en massa människor som skulle sitta i små grupper och prata. Jag är inte bra på det. Kände mig lite fel och lite konstig. Och alla skämt är inte så roliga, som såna där människor som ska hålla i såna där saker som gör att människor ska komma närmare varandra, säger. Tycker jag. Men då kan jag också vara så där väldigt motvalls. Fast egentligen var det mest jag själv det var fel på idag. Kontrasten mellan hemma och borta var enorm och åtta timmar borta från bäbisarna var väl häftigt.

När jag kom hem som kramade Ester om mig men Majken hon klippte gräset och brydde sig inte såg det ut som. Men till slut, när jag nästan blivit övervänt, så backade hon ner i min famn och sen var hon min resten av kvällen.

Och nästa gång jag jobbar ska jag vara på mitt alldeles egna jobb med lagom många människor. Det känns skönt.

Inga kommentarer: